«Арнайы және инклюзивті білім беруді дамытудың ұлттық ғылыми-практикалық орталығы» РММ директоры Aйгерім Кудеринова ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар бір білім алушыға арналған шығыстар нормасының қаншалықты артқанын айтты.
Спикер Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасына сәйкес, 2025 жылға қарай мектептердің, балабақшалардың 100% — ы және колледждер мен жоғары оқу орындарының 70% — ы инклюзивті білім беру үшін жағдай жасауы тиіс деп мәлімдеді.
«Бізде жан басына қаржыландыру мектепке дейінгіден бастап жоғары білімге дейін жүзеге асырылады. Мектепке дейінгі және мектеп ұйымдарында ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларға арналған қаржыландыру нормативінің жоғары коэффициенті бар. Егер мектепке дейінгі ұйымда жалпы білім беру тобының бір тәрбиеленушісіне орташа жан басына шаққандағы норматив жылына 38 023 теңгені құраса, онда арнайы топтың бір тәрбиеленушісіне — 67 275 теңге, яғни екі есе көп. Егер мектеп деңгейін алатын болсақ, онда бір оқушыға арналған норматив 452 мың теңгеден асады, ал ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларға арналған шығыстар коэффициенті екіге көбейтіледі… айталық, сіз мектеп директорысыз. Сізде 500 оқушы бар және әрқайсысына шамамен 452 мың теңге аласыз, егер сізге ерекше білім беру қажеттіліктері бар бала келсе, онда сіз оған екі есе көп аласыз. Осы айырмашылық үшін сіз оған жағдай жасайсыз», — деді Әйгерім Кудеринова.
Оның айтуынша, инклюзивті білім беруді құрудың ерекше шарты кедергісіз орта болып табылады: бұл пандустардың болуы ғана емес, сонымен қатар нашар еститіндерге арналған көрнекі ақпараттың болуы, оқу әдебиеті, жеке бағдарламалар құру.
Оның мәліметінше, бүгінде Қазақстанда 161 мыңнан астам мүмкіндігі шектеулі бала бар. Бұл балалар үшін арнайы білім беру ұйымдарының желісі құрылды: арнайы мектептер мен мектепке дейінгі ұйымдар. Бүгінгі таңда мектептердің 70% — ы инклюзивті білім беруге жағдай жасады.