Елордалық қоғамдық көліктің мүгедектігі бар адамдар үшін қол жетімділігі көптеген шағымдар мен наразылықтарды тудырады. Кейбір автобустарда шақыру батырмасы мен пандустар жұмыс істемейді, кейбір жүргізушілерде пандустардың кілттері жоқ. Арбадағы жолаушылар жүргізушілерді автобус салонына кіруді ұзақ күткен жағдайлар бар.
Мәслихат депутаттары мүгедектігі бар адамдардың мүдделерін білдіретін қоғамдық ұйымдармен бірге астаналық маршруттар бойынша жүріп өтті және қала автобустарын ерекше қажеттіліктері бар адамдар үшін қолжетімді деп атауға болатынын жеке тексерді. Рейд нәтижелері туралы олар мәслихаттың құрылыс, экология, көлік, сауда және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық мәселелері жөніндегі тұрақты комиссиясының отырысында айтып берді.
— Рейд барысында автопарктердегі жүргізушілер үшін ерекше қажеттіліктері бар жолаушылармен жұмыс істеу бойынша әрдайым нұсқаулық жүргізілмейтіні анықталды. 5 және 16 маршруттарда агроқалашықта автобустардағы өту жолдары тар, арбалар орналастырылмайды. Кейбір автобустарда пандустар сынған, тазаланбаған немесе ұзақ уақыт бойы ашылмаған. Арбадағы адам автобустың есігінде болған кезде біз жүргізушіге жеке барып, жолаушыға салонға отыруға көмектесуді сұрадық, — деп бөлісті депутаттар.
Елорданың көлік және жол-көлік инфрақұрылымын дамыту басқармасының мәліметінше, елорданың барлық автобустарының 76 пайызы механикалық пандустармен жабдықталған.
— Неге барлық автобустарда пандустар жоқ және механикалық пандустар емес, автоматты пандустар неге қарастырылмаған? — деп сұрады мәслихат депутаты Батыр КОТЫРЕВ.
— Пандустар жоқ автобустар 2013 жылға дейін шығарылды. Жылжымалы құрам жаңартылады. Қазір бізде жылжымалы құрамды сатып алу бойынша талаптар мынадай: пандустары бар едені төмен автобустар ғана. Пандустарды көтеру механизміне келетін болсақ, олар біздің табиғи-климаттық жағдайымызды ескере отырып, қыста қатып қалады. Автоматты пандусты көтеру механизмі бар бірнеше автобус бар, бірақ қыста бұл өте қиын (пайдалану. – Ескерт. ред.), — деді «City transportation systems» ЖШС басқарма төрағасы Бекмырза ИГЕНБЕРДИНОВ. — Жүргізушілердің нұсқауы бойынша: біз мұны ерекше бақылауға алдық, ал пандустардың жағдайы үнемі тексеріліп тұрады.
«Дос» қоғамдық бірлестігінің өкілі Ардақ ОТАРБАЕВ жүргізушілердің еңбек шарттарында мүгедектігі бар азаматтарды отырғызуға және түсіруге көмектесу керектігі көрсетілген бе деп сұрады.
— Олар медициналық тексеру сияқты тиісті нұсқаулықтан өтеді ме? Біз өз тарапымыздан мүгедектігі бар жандар арбасындағы адамға қоғамдық көлікке отыруға, содан кейін салоннан шығуға қалай көмектесуге болатынын көрсете аламыз. Ерекше қажеттіліктері бар адамдармен қарым-қатынас этикеті бар және оны сақтау керек, өйткені олардың арасында әртүрлі аурулары мен физикалық жағдайлары бар адамдар бар. Сондай – ақ, комиссия отырысында көрсетілген айналма жолдың фотосуреттерінде автобустарда арбадағы адамдарға арналған қауіпсіздік белдігі жоқ екенін көруге болады, және олар болуы керек», — деді ол.
«Дос» қоғамының өкілі мүгедектігі бар жолаушыны отырғызуға жүргізушінің көмегі функционалдық міндеттер тізіміне кіретіндігін нақтылады. Қоғамдық көлік жүргізушілері қандай негізде «көмектесуге міндетті емес» дейді. Ол нақты қайда көрсетілген?
Автопарк өкілдерінің айтуынша, мұндай тармақ жүргізуші мен жұмыс беруші арасындағы шартта бар. Депутаттар жадынама жасап, оны салонға іліп қоюды ұсынды, сонда жүргізуші нұсқаулықпен мүгедектігі бар жолаушыға салонға кіруге және одан кетуге қалай дұрыс және сонымен бірге нәзік көмектесу керектігін нақты біледі.
– 2018 жылғы реформа мен сараланған тарифке көшу аясында қазір автобустарда кондукторлар жоқ. Біз жүргізушілердің этикасы бойынша нұсқаулық өткіземіз. Біз әр фактіні түзетеміз, талдаймыз. Сондай-ақ, барлық автобустарда бейнекамералар бар. Жүргізушілер түрлі өңірлерден келеді, бірден қызмет көрсетудің жоғары деңгейіне ауыса алмайды. Біз осы бағытта жұмыс істеп, оларды қайта оқыту үшін біліктілік орталығына жібереміз.
Олар емтихан тапсырады және кейін маршрутқа жіберіледі. Сонымен қатар, жүргізушілер жолаушыларды алып жүру міндеттемелеріне қол қояды. Тәртіп бұзғаны үшін жүргізушілерге немесе автопаркке айыппұл саламыз, – деді «City transportation systems» ЖШС басқарма төрағасы.
Депутаттар жұмыс істемейтін шақыру батырмасы бар немесе пандусы ақаулы автобус желіге шықпауы тиіс, сондай-ақ оның техникалық жай-күйіне қатысты мәселелер болған кезде пікір білдірді.
— Фаралар және т.б. жұмыс істемесе, көлік желіге шығарылмайды. Неліктен жұмыс істемейтін батырмамен, қозғалмайтын пандуспен автобус қала бойынша жүре алады? Оның желіде болуға құқығы жоқ деп санаймын. Түймені орнату қиын емес, тек электрикке хабарласыңыз. Мүгедектігі бар адамдар үшін бұл өте қиын, ал жүргізушілердің міндеттерін орындамағаны үшін туындаған қиындықтарға тап болады. Міне, аялдамаға бір автобус келеді, жүргізуші арбадағы адамды елемейді, ол салонға отыра алмайды, келесісін күтеді. Бұл оның аялдамада кем дегенде жарты сағат күтуге мәжбүр екенін білдіреді. Елестетіп көріңіз, қандай бұл-аязда! Ерекше қажеттіліктері бар жолаушыларды тасымалдауға қатысты тармақтарға мұқият қарау керек. Біз жеті бағыт бойынша жүрдік, бірде-бір жүргізуші мүгедектігі бар жолаушынының қауіпсіздік белдігін байлаған жоқ. Бұл жүргізушінің бірінші міндеті, өйткені кенеттен тежеу орын алады, төтенше жағдайлар да сирек емес. Жүргізушілермен жұмысты күшейтіп, автобустардың техникалық жағдайына назар аудару қажет, — деді мәслихат депутаты Асқар Смағұлов.
Автопарк өкілдері күн сайын таңертең жүргізушілер үшін нұсқаулық жүргізетінін, ал жұмысқа шықпас бұрын мамандар пандус кілтінің болуын тексеретінін атап өтті. Олардың айтуынша, бұл автобусты желіге жіберуге қойылатын міндетті талап.
— Депутаттардың сапарлары кезінде аялдамалар туралы ақпарат беруші, тротуарлар мен жолдардағы шұңқырлар, автобус павильондарының жанында, көлікке отыруға кедергі келтіретін, кіру және шығу кезінде қауіпсіздікті бұзатын, түймелер барлық жерде жұмыс істемейді және жүргізуші оларға әрдайым жауап бермейді, жылы аялдамаларда USB коннекторлары әрдайым жұмыс істемейді деген ескертулер айтылды. Шағымдар жаппай сипатқа ие. Біздің мүгедектігі бар жолаушыларға жағдай жасамауға азаматтық құқығымыз жоқ. Жүргізушілерге аялдамада жолаушы-арбашы пайда болған жағдайда олар нақты іс – әрекеттерді орындауға міндетті деген тармақ болуы тиіс әрекеттер тізімін беріңіз, — деп атап өтті Батыр Котырев.
Талқылау қорытындысы бойынша депутаттар аралау кезінде анықталған қоғамдық көлік жұмысындағы проблемаларды жою жөнінде шаралар қабылдауда, автобус жүргізушілерін мүгедектігі бар адамдарға қызмет көрсетуді үйрету жөніндегі жұмысты күшейтуді, автобустарды автоматты пандустармен жабдықтау мүмкіндігін қарастыруды, автобус салонындағы мүгедектігі бар адамдарға арналған орындарды қауіпсіздік белдіктерімен жабдықтауды, сондай-ақ осы орындардың тұтқаларымен жарақтандырылуын қарастыруды ұсынды.