Now Reading
Көру қабілеті бұзылған спортшылардың жүзу бойынша жаттықтырушысы: спортшымен өзара түсіністік маңызды
Inva.kz информационный портал социальных новостей Казахстана. Инва кз > Новости > Көру қабілеті бұзылған спортшылардың жүзу бойынша жаттықтырушысы: спортшымен өзара түсіністік маңызды

Көру қабілеті бұзылған спортшылардың жүзу бойынша жаттықтырушысы: спортшымен өзара түсіністік маңызды

Токиодағы Паралимпиада ойындары 24 тамызда басталады. Қазақстан құрамасы спортшыларының арасында жүзуші Әлия Рахымбекова бар. БАҚ тілшісі арнайы спортшылардың дайындығы туралы жаттықтырушысы Евгения Ракитинамен әңгімелесті.

— Евгения Владимировна, жұмысыңыз несімен күрделі? Ерекше балаларды дайындауда ерекше нюанстар бар ма? 

— Әрине бар. Сондықтан бұл балалар арнайы түзеу мекемелерінде оқытылады. Оларға арнайы тәсіл қажет және оқытудың әр түрлі әдістері қажет. Әр балаға жеке тәсіл іздеу керек екен. Біз оларды баланың бойындағы патологиясына байланысты табамыз. Егер бұл спортшының көру қабілеті нашар болса, онда ол кейбір тапсырмаларды көзбен қабылдай алады. Мен бәрін көрсете және айта аламын, сүйемелдеймін, тапсырманы көрсете аламын. Егер бұл көру қабілеті бұзылған немесе соқыр бала болса, онда бұл мүлдем басқа тәсіл болады, мұнда сізге тандеммен жұмыс істеу керек. Сіз оның қолдарын, аяқтарын алып, нақты әрекеттің қалай орындалатынын, қозғалыс тапсырмасы, әрі қарай не болатынын көрсетуіңіз керек. Сабақтар тактильді болады. Оқыту әдісі қателерді азайтуға бағытталған, яғни бала жаттығуларды мүмкіндігінше дұрыс орындауы керек. Бұл барынша ұзақ процесс болса да әр қозғалыс бөліктерге бөлінеді.

 — Мүмкіндігі шектеулі баланы кез келген жарысқа дайындау қанша уақытты алады? 

— Статистика бар, кейбір статистикалық орташа көрсеткіштер бар. Ал егер қарапайым бала үшін, айталық оған барлық 4 стильде жүзуді үйренуге бір жыл жеткілікті болса, онда мүмкіндігі шектеулі бала үшін бұл уақыт бірнеше есе артады. Ауруының ауырлығына байланысты 2-3 жыл қажет. Бала интуитивті түрде қалыптасқан немесе дамыған су сезімімен келеді. Бапкерге көрінетін осындай нәзік ерекшеліктер бар. Ал егер бала суды меңгерудің осы кезеңінен бірінші сабақта өтсе, онда ол басқа арнайы кезеңдерден дәл осындай түзетуші әрекеттерсіз өтеді. Яғни мұнда түзету тапсырмалары барынша азайтылады, себебі бала кейбір сәттерді өзінің тактильді сезімінің көмегімен суда шешеді. Талантты балалар бар. 

— Сіз Әлия Рахымбекованы Паралимпиада ойындарына жібердіңіз. Сіз онымен қанша жұмыс істедіңіз? 

— Әлия Рахымбекова маған шамамен 15 жыл бұрын келді. Ол бастауыш мектепке келді. 1-сыныптан бастап ол өте тәуелсіз болды, ол топтың ең кенжесі болды, батыл болды, бірақ ол бірден бәріне жете алмады. Оның басқа балалар сияқты дарынды бейімділігі болған жоқ. Ол бәріне еңбекпен жетуге мәжбүр болды. Егер дарынды баланың тапсырмалары жеңіл болса және талант үшін көп күш қажет болса, Әлия үшін 2 есе көп күш салу қажет болды. Бұл оның басқалардан артықшылығы, өйткені ол бәріне өте қиын және еңбекпен жететін. 

— Баланың физикалық дайындығы мен бейімділігінен басқа оның психикалық дайындығы қаншалықты маңызды? 

— Мүмкіндігі шектеулі баланың өз мүмкіндіктерінің әмбебаптығы туралы түсінігі де шектеулі. Кез келген сәттілікпен, мысалы бала басын суға батыруды үйренді, дем алуды үйренді немесе суда жатуды үйренді, бұның өзі олар үшін жетістік. Бұл әлем туралы білім, олар әлемді басқа қырынан ашады — сау бала сияқты емес. Сондықтан балалар жарыстарға кеткенде, олар осы бәсекелестік ортада араласады, қарым -қатынас жасайды, және олар үшін әлем осылайша танылады. Олардың таныстары көбейеді. Сонда ғана олар белгісіздіктен қорқуды, жеңуді үйренеді, себебі олар қарым -қатынас дағдыларын дамытуы керек, олар бір-бірімен қарым-қатынас жасауы керек, танымдық белсенділігі дамиды.

— Олар жаттықтырушыны екінші ана сияқты дейді. Сіз оқушылармен қарым -қатынасты қалай дамытасыз? 

— Екінші ана деп айтпас едім. Мен бұған мүлде келіспеймін, өйткені біз олармен біргеміз, қызметкерлер мен серіктестер деуге болады. Біз ортақ сүйікті іспен айналысамыз. Өйткені бұл қызығушылыққа негізделген әрекет. Олар мұнда қажетті білім алу үшін мектеп ретінде келген жоқ. Олар мұнда суды жақсы көргендіктен келді. Бұл жерде қарым-қатынас орнатылады, олар суды жақсы көреді, мен оларға үйреткенді ұнатамын. Біздің мүдделер сәйкес келді, бәрі ойдағыдай. Жалпы алғанда , қиындықтар да бары сөзсіз. Бірақ олар есейгенде түсінеді, кейбір нәрселер, айталық, бізде ешқандай мәжбүрлеу жоқ, бізде орындау міндеті бар, бұл тапсырмалар сізге ұнаса да, ұнамаса да оларды орындау қажет. Жаттықтырушыға деген сенім біртіндеп қалыптасады, себебі ол кейіннен жарыстардағы нәтижеге ұласады. 

— Еңбек жолында қанша бала тәрбиеледіңіз? 

— Нақты айта алмаймын, олар көп. Мен 1999 жылы көру қабілеті бұзылған балаларға арналған №1 түзету мектеп-интернатында дене шынықтыру мұғалімі болып еңбек жолын бастаған едім. Ол жерде 15 жыл жұмыс істедім және ұзақ уақыт бойы оқытушылық және жаттықтырушылық жұмыстарды біріктірдім. Мен дене шынықтыру пәнінің жоғары санатты мұғалімімін. Бір кездері мен мұғалімдік жұмысымды тастап, тек жаттықтырушылық жұмыспен айналыстым. Балалар көп болды және барлық балалар көру қабілеті бұзылған балаларға арналған мектеп-интернаттан болды. Мен сол жерден іріктеу жүргіземін. Көптеген нәтижелер болды. Жастар арасында Азия ойындарының бірінші чемпионы бар. Бұл Егор Будженко, бұл Александр Ражно, бұл ересектер арасындағы Азия чемпионаты мен Азия ойындарының жеңімпаздары, сол Егор Буженко, сол Александр Ражно. Бұл 2009-2010 жылдар еді. Бұл халықаралық деңгейдегі алғашқы осындай жоғары нәтижелер болды. Ал содан кейін 2016 жылы Андрей Афанасьев Азия чемпионы атанды. 2017 жылы Роман Потапов жастар арасындағы Азия чемпионы атанды. 2017 жылы Андрей Афанасьев Мексикада өткен әлем чемпионатында жүлдегер атанды. Ал Әлия Рахымбекова Токиода өтетін Паралимпиадалық ойындарға лицензиялық стандартты орындады. Мен бұл Әлияның үлкен жұмысы екенін айтқым келеді, өйткені ол қазірдің өзінде ересек спортшы, ол бұл жарыстарға жауапкершілікпен қарайды. Біз онымен үнемі байланыстамыз, себебі қазір біз ұлттық құрамамен жаттығу жасаймыз, оқу -жаттығу жиындары өтіп жатыр. Ал мен мұнда Қазақстан Республикасының ойындарына дайындалып жатқан спортшыларымызбен біргемін. 

— Әлия Паралимпиада ойындарына қанша уақыт дайындалды? 

— Бізде карантинге байланысты осындай өзгерістер болғанына байланысты, жалпы дайындық жеткіліксіз болғанын айтқым келеді. Өте аз дайындық. Өткен жылы біз өз жағдайымызға сәйкес жаттығу жасадық. Біз CrossFit-ті фитнес-орталыққа ақылы түрде қостық. Бізде жаттығу жағдайлары мүлдем жоқ. Қарағандыда елу метрлік бассейн жоқ. Бұл Қазақстанда мұндай базасы жоқ жалғыз қала шығар. Біз мұнда шектеулі жағдайларда жиналамыз. Бізде тікелей дайындық болды деп айта алмаймын. Дайындықтың өзі күшті болмады. Біз өзіміздегі жағдайға бейімделеміз.

 — Әлия қазір Токиода. Ол қарсыластарының дайындығын қалай бағалайды? — Біз жарысқа бармайынша ештеңе айта алмаймыз. Өйткені ол мұнда көру қабілеті бұзылған спортшылар арасында жаттығады, ол жалғыз, онымен салыстыратын ешкім жоқ. Халықаралық спортшылармен салыстыруға мүмкіндік бар. Қазір оның рейтингі бар — 9 орын. Оның міндеті — Паралимпиада ойындарында финалға шығу, себебі Паралимпиадалық ойындарға қатысушылар көп емес. Барлығы 2 жарыс бар — жартылай финал және финал. Оның міндеті — финалға шығу. Әлемнің түкпір -түкпірінен 16 қатысушы ғана бар. Біз реалистпіз. Олимпиада ойындарына лицензия алу — жақсы нәтиже. Сондықтан ол тапсырманы жеңе алады деп үміттенеміз.

— Сіздің жұмысыңыз өте нақты, және бұл өз дәрежесінде қиын. Қандай сәттер сізді қатты қуантады? 

— Білесіз бе, жалпы өмір кішкентай нәрселерден тұрады. Сондықтан егер спортшы жаттығу кезінде тапсырманы орындаса, егер ол менің не айтқым келгенін түсінсе, егер ол тапсырманы жеңе алса, содан кейін мұның бәрі нәтижелі болса. Спортшы да, мен де бақыттымыз. Бұл өзара түсіністік үшін ең маңызды нәрсе. 

— Әңгімеңізге рахмет!

0
Tags :
No More Posts
Контакты диспетчерских служб инватакси

г.Астана +7 (7172) 48-19-16, пр.Аблайхана 43/1

г.Алматы +7 (7273) 46-62-22, ул.Валиханова 115

г.Атырау +7 (7122) 36-68-42

г.Актобе +7 (7132) 77-65-65 ул.Маресьева 4, «3»

г.Актау +7 (7213) 42-94-51

г.Жезказган +7 (7102) 77-30-80

г,Караганда  +7(7212) 33 07 54+7(7212) 56 54 86 , +7(7212) 51 78 18

г.Кокшетау +7 (7162) 76-16-00, ул.Пушкина 11 «А»

г.Костанай +7 (7142) 50-33-49, ул.Павлова 65

г.Кызылорда +7 (7242) 27-81-49

г.Петропавловск + 7 (7152) 39-76-87, +7( 7132) 46-11-50

г.Семей +7 (7222) 77-42-89

г.Талдыкорган + 7 (7282) 24-34-63

г.Тараз +7 (7262) 43-57-69

г.Туркестан + 7 (725 33) 7-25-41

г.Темиртау + 7(7213) 91-45-42, +7(7213 )91-45-43

г.Усть-Каменогорск +7 (7232) 61-26-40, Сатпаева проспект 36
КШТ микрорайон

г.Уральск +7 (7112) 50-05-06

г.Шымкент +7 (7252) 43-36-77, +7(7252) 43-32-30, +7(7252) 28-38-98 (социальное такси)

г.Экибастуз +7 (7187) 22 12 89, +7(7178)75-47-85

×