Көкшетауда екінші жыл «Дарын-2» дене шынықтыру-сауықтыру орталығы жұмыс істейді, оның негізінде мүмкіндігі шектеулі балалар оңалту мен бейімдеуден тегін өтеді. Осындай қысқа мерзімде қандай нәтижелерге қол жеткізілді.
«Ақмола облысының қоян-қолтық ұрысы федерациясы» үкіметтік емес ұйымы облыста мүгедектігі бар жандар мен жүріп-тұру мүмкіндігі шектеулі жандарға арналған жобаны екінші жыл жүзеге асырып келеді. Жобаны жүзеге асыру үшін облыс орталығында екі спорт кешені – «Дарын-1» және «Дарын-2» ашылды, онда қызмет алушылар тегін жаттығады.
«Екі зал да мүмкіндігі шектеулі жандардың спортпен шұғылдануы үшін барлық қажетті құрал-жабдықтармен және жаттығу кешендерімен жабдықталған. Жоба аясында жеті ай ішінде жоғарыда аталған санаттағы барлық жас топтарындағы қызмет алушыларды оңалту және бейімдеу бойынша жеке және топтық сессиялар сәтті өтті. Жаңа қызмет алушыларды тарту, сондай-ақ бұрын жүйелі дене шынықтыру және спортпен айналысуға қабылданған мүмкіндігі шектеулі адамдарды тарту бойынша белсенді жұмыстар жүргізілуде», — деді Ақмола облысының дене шынықтыру және спорт басқармасының баспасөз хатшысы Махаббат Большина.
«Дарын-1» кешенінде балалармен қатар ересектер де жаттығатын жаттығу залы мен спорт залы болса, «Дарын-2» кешені мүмкіндігі шектеулі балаларды оңалтуға және бейімдеуге бағытталған.
Бүгінгі күні орталық қызметкерлерінің айтуынша, оған 70-тен астам адам келген. Таңертең 3 жастан 6 жасқа дейінгі балалар, түстен кейін үлкендер айналысады. Орталық аутизм, Даун синдромы, церебральды сал ауруымен ауыратын балаларға арналған.
«Орталыққа ерекше балалар келеді. Біздің міндетіміз балалардың тірек-қимыл аппаратын, моторикасын, ойлау қабілетін дамыту, олармен физика жаттығуларын жасаймыз, содан кейін нейропсихология келеді. Физикалық жүктемеден кейін миға жүктеме беру әрқашан пайдалы, сондықтан келесі кезең нейропсихология болып табылады: балалар шарларды, чиптерді, конустарды ауыстырады. Жұмыс істеу қиын емес, бәріне үйреніп кетесің. Ең бастысы өз жұмысыңды жақсы көр, сонда бәрі жақсы болады. Балалар шынығуды жақсы көреді, мамандардан кейін жаттығу залына жүгіріп, ойнайды. Бізде бұл жерде тиісті құрал-жабдықтар бар», – дейді Емдік дене шынықтыру нұсқаушысы Сәкен Балтакескенов.
Лариса Кауфман 8 жасар қызы Милослава Абрамованы орталық ашылған күннен бастап – екі жылдан бері алып келеді. Әйел балада айқын жақсартуларды байқайды.
«Біз алға жылжып жатырмыз, қызым жақсы сөйлей бастады, жақсы жаза бастады, саусақтары жақсы жұмыс істей бастады, ол мұнда келгенді ұнатады. Мұнда онымен дефектолог, психолог және мұғалім жұмыс істейді, сонымен қатар жаттығу терапиясы бар. Менің ойымша, мұндай кешендер мұндай балаларға өте қажет. Оның үстіне бұл тегін. Оған дейін емделуге, мектепке баратынбыз. Бізге мектепке осында бару туралы ұсыныс түскенде, біз бірден жазылып, бара бастадық. Менің қызым достар тауып үлгерді, ол басқалармен араласқанды жақсы көреді», — деп бөлісті Лариса Кауфман.
Орталықтың қабырғалары оның тәрбиеленушілерінің суреттерімен безендірілген. Олардың кейбіреулері өте кәсіби. Орталық қызметкерлері мұндағы барлық студенттердің ұраны «Мақсатқа жету үшін бару керек» деген сөз болуы керек дейді.
Дефектолог Гүлфайрус Орынбаева да сәбилердің дамуындағы жақсы серпіні атап өтеді.
«Біз ата-аналармен бірлесе жұмыс істейміз, балалардың дамуы үшін көптеген танымдық, тәрбиелік іс-шаралар өткіздік. Қолымыздан келгеннің бәрін біз балаларымызға саламыз. Балалар бізге әртүрлі диагноздармен келеді, олардың әрқайсысының өзіндік көзқарасы, өз әдістемесі, өз тақырыптары бар. Мысалы, аутизммен ауыратындар өз әлемінде өмір сүреді, олар басқалармен араласудан қашады, біз олардың өмірімізге аз да болса қосылуы үшін қолдан келгеннің бәрін жасаймыз», – дейді Гүлфайрус Орынбаева.
Маман мойындағандай, ең бірінші және ең бастысы — балаларға білім беру. Екіншісі – олардың дарынын ашуға көмектесу. Үшіншісі – қоғамда қалай өмір сүру керектігін үйрету.
«Олардың әрқайсысының, әдетте, басқалары білмейтін кейбір қасиеттері бар.
Мысалы, әр уақытта өз әлемінде болатын аутизмі бар адамдар көбінесе сурет салуда немесе басқалар жасай алмайтын нәрселерді жасауда өте жақсы. Міне, біздің міндетіміз-олардың дарынын ашуға көмектесу», — деп қосты соңында мұғалім.