Now Reading
Қазақстанда әлеуметтік тәуелділікпен күресу қалай жоспарлануда
Inva.kz информационный портал социальных новостей Казахстана. Инва кз > Новости > Қазақстанда әлеуметтік тәуелділікпен күресу қалай жоспарлануда

Қазақстанда әлеуметтік тәуелділікпен күресу қалай жоспарлануда

Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрі Серік Шапкенов әлеуметтік қорғау мен еңбек қатынастары саласындағы алдағы өзгерістер туралы айтты.

Министр Қазақстандағы патерналистік сезімдер мен әлеуметтік тәуелділікті жою үшін Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша Әлеуметтік кодекс жобасын әзірлеу туралы сұраққа егжей-тегжейлі жауап берді.

Шапкеновтың айтуынша Қасым-Жомарт Тоқаев айтқан үш негізгі принципке негізделген Әлеуметтік кодекстің тұжырымдамасы әзірленді. Ол адам туған сәттен бастап кездесетін барлық қиындықтарды көрсетеді:

• Біріншіден, ол әлеуметтік саланың барлық 16 заңын біріктіретін болады.

• Екіншіден, негізгі принциптер — мақсаттылық пен қажеттілік — құрметтелетін болады.

• Үшіншіден, мемлекет пен азаматтардың ынтымақтастығы мен жауапкершілігі принципі бекітіледі.

Әлеуметтік қорғау жүйесі азаматтардың жекелеген санаттарының өмір сүру сапасын жақсартудың элементі болып табылады: зейнеткерлер, мүгедектігі бар жандар, көп балалы отбасылар және басқалар. Бұл әлеуметтік көмек пен қолдауды мақсатты түрде көрсету, әлеуметтік қызметтердің қолжетімділігін қамтамасыз ету арқылы халықтың осы санаттарының өмір сүру сапасы мен материалдық әл-ауқатының деңгейін көтеруге бағытталған, делінген хабарламада.

Нақты көмекке мұқтаж азаматтарға әлеуметтік көмек көрсету үшін 2020 жылдың 1 қаңтарынан бастап атаулы әлеуметтік көмек көрсету тетігі қайта қаралды. Осылайша отбасының еңбекке қабілетті мүшесі ұсынылған жұмыстан негізсіз бас тартқан жағдайда, бүкіл отбасы бірден АӘҚ алу құқығынан айырылады. Сондай-ақ, әлеуметтік көмек алушылар туралы сенімді және толық ақпарат алу үшін әр түрлі мемлекеттік органдардың 24 ақпараттық жүйесі біріктірілген. Цифрлық отбасылық картаны, электронды әлеуметтік әмиянды құру бойынша жұмыс жүргізілуде.

Осылайша бүгінде әлеуметтік көмек алушылардың тәуелділігін төмендету бойынша шаралар қабылдануда.

Бұл ретте Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша Әлеуметтік кодексті әзірлеу шеңберінде әлеуметтік саясатқа қоғамдық көзқарасты қайта форматтау туралы кешенді шешім қабылдау бойынша басқа да шаралар қарастырылатын болады. Министрліктің мәліметінше, Әлеуметтік кодекс өмірлік жағдайға байланысты өмірдің әр кезеңінде көрсетілетін әлеуметтік қорғау мен қолдау шараларының барлық кешенін жүйелендіретін болады.

Әлеуметтік кодекстің тұжырымдамасы дайын, онда әлеуметтік қамсыздандыру жүйесін сапалы жақсартуға бағытталған негізгі тәсілдер бар, атап айтқанда:

• әлеуметтік құқықтар мен кепілдіктерді қамтамасыз ету бойынша шараларды күшейту (азаматтардың құқықтық сауаттылығын арттыру);

• мұқтаж отбасыларды әлеуметтік қолдау институтын дамыту; халықтың әлеуметтік әл-ауқатының индексін енгізу; азаматтарды әлеуметтік қолдауды жаңғырту (әлеуметтік төлемдердің халықаралық минималды стандарттарынан кем емес деңгейде әлеуметтік төлемдерді қамтамасыз ету; жан басына әлеуметтік қызметтерді қаржыландыруды енгізу);

• әлеуметтік стандарттарды ұсынудың интеграцияланған моделін енгізу («Цифрлық әлеуметтік картаны» енгізу);

• әлеуметтік салалар бойынша алдын алу шараларын қабылдау; мемлекеттік қызметтерді трансформациялау және реинжиниринг (қызметтерді декларативтіден проактивті көрсетуге көшу; сырттай қарау, атаулы әлеуметтік көмек көрсету процестерін автоматтандыру);

• әлеуметтік институттарды реформалау (зейнетақылар мен жәрдемақыларды тағайындау бойынша функцияларды бере отырып, мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қоры негізінде мемлекеттік әлеуметтік қор құру; әлеуметтік саланың қаржылық ағындарын шоғырландыру (РБ және бюджеттен тыс қорлар).

Ұзақ мерзімді перспективада Әлеуметтік кодексті қабылдау келесі мүмкіндік береді: азаматтардың әлеуметтік құқықтары мен міндеттері туралы бірыңғай ақпарат көзін құруға, әлеуметтік құқықтар мен кепілдіктерді қамтамасыз ету бойынша алдын алу шараларын қабылдауға, азаматтардың әлеуметтік қорғалуын арттыруға. Кірісіне қарамастан әр балаға төрт АЕК ала бастаған көпбалалы отбасыларға жәрдемақы енгізілгеннен кейін, қоғам бала санына қарамастан барлық аналарға бірдей көмек көрсету керек деп айта бастады, себебі олар көп балалы балалармен бірдей, олардың дамуы мен білім алу шығындарын өз мойнына алады.

Балаларға мұндай жәрдемақыны енгізу ықтималдығы бар ма деген сұраққа министр бүгінде Қазақстанда мемлекеттік есеп айырысу жүйесін, әлеуметтік төлемдер, жұмыспен қамтуға жәрдемдесу шаралары, салықтық жеңілдіктер және азаматтардың өмірінің барлық кезеңінде әлеуметтік қорғаудың басқа шараларын қамтитын ана мен баланы қорғау үшін балалы отбасыларды қолдаудың кешенді моделі құрылды деп жауап берді, 

Елде көп балалы емес отбасыларды (бір, екі, үш баласы бар) қоса алғанда, жүктілігі мен босануына байланысты әлеуметтік жәрдемақыларды (орташа айлық жалақының шамамен 40%), жәрдемақыларды қамтитын балалы отбасыларды әлеуметтік қолдаудың ажырамас жүйесі бар. баланың туылуына (бірінші, екінші, үшінші баланың туылуына — 105 564 теңге, төртінші және одан көп балаға — 175 014 теңге), баланы бір жасқа дейінгі күтіміне (16 002-ден 24 725 теңгеге дейін), мүгедектігі бар баланы күтумен айналысатын ата-аналарға (45 736 теңге), ол отбасының табысын есепке алмай төленеді.

Сонымен қатар баланы бір жасқа дейін күтетін әйелдерге орташа айлық табыстың 10% мөлшерінде міндетті зейнетақы жарналарын субсидиялау қарастырылған. Өткен жылы жүргізілген 4 немесе одан көп балалы көпбалалы аналарға жәрдемақыларды енгізуге келетін болсақ, бұл екі мақсатқа қол жеткізу үшін жасалды: демографиялық өсімді ынталандыру және көпбалалы отбасылардың табысын арттыру. Нәтижесінде егер 2019 жылы 252 көп балалы отбасы болса, онда 2020 жылы 428 болды.

Басқа санаттағы отбасыларға мұндай қолдауды енгізу қарастырылмайды, — деді Шапкенов.

Министр 1 -топтағы мүгедектігі бар жандарға күтім жасау бойынша жаңа жәрдемақыға қатысты министр 23 қыркүйекте Сенаттың «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заңды қабылдап, Мемлекет басшысына қол қоюға жібергенін хабарлады. «Азаматтардың жекелеген санаттарын әлеуметтік қорғау туралы» Заң қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді және алғашқы ресми жарияланғаннан кейін күнтізбелік он күн өткен соң күшіне енеді. Бұл ретте, бірінші топтағы мүгедектігі бар жанға күтім жасайтын адамға 48 023 теңге мөлшерінде жәрдемақы енгізу туралы нормативтік құқықтық актілерді қоса алғанда, нормативтік құқықтық актілер әзірленді.

Осылайша заң күшіне енген сәттен бастап бұл жәрдемақы бала кезінен бастап 1-топтағы мүгедектігі бар жандарға және өмір бойы мүгедектік алған адамдарға күтім жасайтын азаматтарды қамтиды.

0
Tags :
No More Posts
Контакты диспетчерских служб инватакси

г.Астана +7 (7172) 48-19-16, пр.Аблайхана 43/1

г.Алматы +7 (7273) 46-62-22, ул.Валиханова 115

г.Атырау +7 (7122) 36-68-42

г.Актобе +7 (7132) 77-65-65 ул.Маресьева 4, «3»

г.Актау +7 (7213) 42-94-51

г.Жезказган +7 (7102) 77-30-80

г,Караганда  +7(7212) 33 07 54+7(7212) 56 54 86 , +7(7212) 51 78 18

г.Кокшетау +7 (7162) 76-16-00, ул.Пушкина 11 «А»

г.Костанай +7 (7142) 50-33-49, ул.Павлова 65

г.Кызылорда +7 (7242) 27-81-49

г.Петропавловск + 7 (7152) 39-76-87, +7( 7132) 46-11-50

г.Семей +7 (7222) 77-42-89

г.Талдыкорган + 7 (7282) 24-34-63

г.Тараз +7 (7262) 43-57-69

г.Туркестан + 7 (725 33) 7-25-41

г.Темиртау + 7(7213) 91-45-42, +7(7213 )91-45-43

г.Усть-Каменогорск +7 (7232) 61-26-40, Сатпаева проспект 36
КШТ микрорайон

г.Уральск +7 (7112) 50-05-06

г.Шымкент +7 (7252) 43-36-77, +7(7252) 43-32-30, +7(7252) 28-38-98 (социальное такси)

г.Экибастуз +7 (7187) 22 12 89, +7(7178)75-47-85

×